بلوک ها
بلوکها، بهجای چیدن پشتههای کلاس های تابستانی بالا به پایین، از چپ به راست در Scratch Jr. بر خلاف بلوکهای Scratch، از نظر عرض و ارتفاع، ابعاد مشابهتری دارند. حلقه های حلقه مانند حلقه "تکرار" در بالا و روی بلوک های قرار داده شده در حلقه. در کل شش دسته بلوک وجود دارد که اکثر آنها در Scratch وجود دارند. Scratch شامل انواع بیشتری از بلوک ها و همچنین کنترل بهتر جریان و استفاده از متغیرها و ریاضیات است. به احتمال زیاد بلوک های جدید با نسخه های بعدی ScratchJr منتشر خواهد شد.
لیستی از بلوک ها در ScratchJr را می توانید در اینجا بیابید.
پخش می شود
Scratch Jr فقط می تواند تعداد محدودی پخش داشته باشد، حداکثر تا شش در هر صفحه. به جای اینکه یک پیام با متن شناسایی شود، هر بلوک پخش حاوی یک حرف است که رنگ مرتبط با پیام خاص خود را نشان می دهد. بلوک "ارسال پخش" حاوی یک پیام بسته و "دریافت" حاوی یک پیام باز است. تجسم برنامه نویسی مبتنی بر رویداد راهی آسان برای درک اهمیت رویدادها برای کودکان کلاس های تابستانی کوچکتر است.
سیستم شبکه ای
مرحله ScratchJr بر خلاف مرحله Scratch که از پیکسل های معمولی استفاده می کند و دارای وضوح 480 x 360 است، به شبکه ای به ابعاد مربع 20×15 تقسیم می شود. بنابراین، با مقدار "1 به سمت راست حرکت کنید. " یک اسپرایت را به جای یک پیکسل با یک مربع شبکه به سمت راست حرکت می دهد.
صفحات
صفحات «صحنههایی» کلاس های تابستانی هستند که اسپرایت، پسزمینه و پخشهای خود را دارند. در هر پروژه حداکثر 4 صفحه وجود داردتی صفحات باید پروژه را به عنوان یک "کتاب" به کودکان نشان دهند.
ویرایشگر رنگ
ScratchJr حاوی یک ویرایشگر رنگ بردار تغییر یافته است، که در آن کودکان میتوانند تصاویر/پسزمینههای از قبل موجود را تغییر دهند یا خودشان را ترسیم کنند. توابع برای سهولت در جوانی ساده شده است، به عنوان مثال، اگر هر دو انتهای آنها به هم نزدیک باشد، خطوط به طور خودکار به هم نزدیک می شوند. یکی از عملکردهای منحصر به فرد این است که کاربر می تواند با دوربین عکس بگیرد و منطقه خاصی را با آن عکس پر کند.
یک جلوه صوتی "پاپ" برای استفاده به عنوان صدا در دسترس است. با این حال، کاربر می تواند صدا را برای استفاده در پروژه ضبط کند. محدودیت ضبط حدود یک دقیقه است و هر اسپرایت می تواند تا 5 صدای کلاس های تابستانی ضبط شده داشته باشد.
PBS Kids ScratchJr Code.org و Scratch دو پلتفرم محبوب برای کدنویسان جوان هستند که برای اولین بار کدنویسی را یاد می گیرند. آنها هر دو بر منطق و تفکر محاسباتی تمرکز می کنند و استفاده از آنها رایگان است.
بچهها Scratch را ترجیح میدهند، معلمان معمولا Code.org را ترجیح میدهند. ما هر دو را دوست داریم و دلیل آن را در اینجا توضیح خواهیم داد.
هر دو Code.org و Scratch پلتفرمهای نرمافزاری مبتنی بر مرورگر هستند که به هر دانشآموزی با Chromebook یا رایانه دیگری امکان استفاده و ذخیره پروژهها در فضای ابری را میدهند. کاربرپسندتر و پویاتر از کتاب های درسی! (Code.org روی تبلت ها نیز عالی کار می کند، Scratch این کار را نمی کند، اما در عوض یک برنامه ساده شده Scratch Jr. دارد).
هر پلتفرم رویکرد آموزشی متفاوتی دارد-- توصیه میکنیم از چندین کلاس تابستانی پلتفرم استفاده کنید، مشابه روشی که یک زبان خارجی را با استفاده از تکنیکهای متعدد (فلشکارت، تمرین مکالمه، تماشای فیلم، کاربرگها) آموزش میدهید. این به تقویت مفاهیم به طرق مختلف کمک می کند.